När tredje ljuset….

Ja nu är nedräkningen i full gång. Nedräkningen mot jul. Den med blandad förtjusning. Mysigheten å pysslet. Stöket och julklappar. På gott och ont. Det är kul och jobbigt på samma gång.

I år var min tanke att kunna pyssla lite i taget och inte känna stress. Det funkade sådär… Jag har ätit pepparkaksdeg, men inte bakat pepparkakor.  Pyntat till advent, men inte fått upp granen till lucia som vi brukar. Bakat lussebullar och provsmakat. 

Åh druckit glögg å ätit skumtomtar förstås 😄 DET har jag iaf hunnit med. Det får bli som det blir med resten, men att tänka och planera i tid hjälper inte alla gånger.

Idag är planen att gå ljuspromenaden. Jag tror hundarna ska få följa med och bli lite aktiverade. Det verkar behövas om man säger så😎 


 

2 thoughts on “När tredje ljuset….

  1. mammamialivMaria &Whilda

    Låter som en skön jul helg 😉 Jag med pysslade mindre denna jul men det blev kanon ändå ❤ Jag gav min mamma ett liknande målar bok i julklapp hon älskar det avkopplande 🙂 Hoppas Nya året också blir fint Maria med flock

    Svara

Kommentera

