Så vridet

Alltså jag fattar inte hur hjärnan är uppbyggd, eller rättare sagt vilka kriterier jag har på ”att jobba”.

Jag känner många ”konstorsnissar” och tycker det är ett fullt normalt yrke och vet att det finns kontorsjobb inom många olika kategorier och genrer. T ex som löneadministratör, innesäljare eller kanske t o m intern revisor. Det sistnämnda jobbar jag som, emellanåt. Det blir ett par uppdrag per år och jag gör några resor. Jag åker runt till våra kontor å kontrollerar så att rutiner följs osv, ett normalt jobb, MEN i mina ögon så gjorde jag inget idag… Jag var ju bara å hälsade på en kollega i Växjö, småpratade lite, ställde några frågor, käkade lunch å åkte hem. Det tog mig en hel arbetsdag och jag har såklart utfört ett viktigt arbete, men det känns inte som att jag har jobbar, mest som att jag åker runt å glassar. 

Så konstigt att man tycker så… Är det för att resultatet inte blir omedelbart?! För att jag inte jobbar med kroppen som jag är van vid? Jag har ju bara åkt tåg och frusit på perronger, lixom… 

Det är helt vridet!  

4 thoughts on “Så vridet

  1. Ida

    Jag kan känna så en dag när allt är roligt och barnen leker, har kul och inte kräver massor med stöttning för att fungera. Samtidigt vet jag ju att det är allt arbete i dagligen lägger ner som gör att det fungerar så bra 🙂 Så kanske det är även för dig? Skulle du inte göra de här små sakerna skulle allt krascha på lång sikt?

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Ja det skulle det kanske göra… Det finns ju lättare å jobbigare städ oxå. Gick hem härom dagen å fick för mig att jag glömt en hel våning för det kändes så lätt!

      Svara
  2. Agneta

    Ja, det är konstigt, kanske är det så att om man har roligt på jobbet, så blir jobbet lätt och man får ju inte ha ett lätt och roligt jobb eller? 🙂

    Svara

Kommentera

