Rosettjakten 2016

Igår var det dags igen, för den traditionsenliga klass 1:an i Valla ridhus. Sen jag började tävla har jag varit där nästan varje år! Ibland som tävlade å ibland som publik. Iår var vi tävlande, Drömma och jag!

Vi samåkte med Ida och Ziva som är smallisar, så vi kom fram i god tid, men det var ont om plats eftersom large-klassen fortfarande var igång, men fick vi bra platser.

Vi träffade flera bergerkompisar å sånt är alltid kul, Emelie hängde med oss från Sörping å det var riktigt roligt att kunna diskutera mediumlösningar på banvandringen med nån som har samma ras💜

Hur gick det då?

Det blev inga resultat att räkna med, men fina prestationer av Drömma som vilar sig i form mellan tävlingarna… Med en ringrostig å ofokuserad matte på släp får man dessutom jobba extra å tala om att man vill ha besked om vart man ska!

Slalom strulade i varje lopp, stolpe ut på nästsista porten… Attans, det som är hennes paradhinder annars. Kontaktfälten funkade skapligt, men vi fick en femma på balansen, fast vi var redan diskade på grund av ett extra tunnelspring. Jag är dessutom nöjd å glad över att jag lyckades göra ett planerat blindbyte i en staketkombination. Två disk å ett lopp med tio fel sammanfattar resultaten.

Kommentera

