Seg som gammal kola

Imorse var jag halvdöd när klockan ringde strax före fem. Jag har börjat vara så där seg igen, orkeslös, eller dåligt med motivation ska man kanske säga… Det var tungt på jobbet, men jag hankade mig fram. Satt hela rasten å bara glodde, nästan så kaffet kallnade.

Men solens strålar gjorde att det kändes bättre. Der var en njutning att stå i solen, vänta på spårvagnen och bli bländad av solstrålarna. Jag valde att kolla lite på serier när jag kom, satt en stund i soffan och tog det lugnt. Sen tog jag med hundarna på en tur på Himpa så de fick springa lösa. Jag blev lite piggare å gjorde lite ärenden. 

Maken fixade som vanligt maten, ostpanerad kyckling med stark chilisås. Jag har tur som har honom när orken tryter. 

När sen klockan var halv nio, var jag klar för natten, i tron om att klockan var närmare läggdags… Jag var uppe nån halv timme till, men nu ligger jag i sängen och skriver. Dags att sova snart, men först ska jag krama maken en extra gång och önska honom trevlig skidresa… 

 

Kommentera

