Promenad på Tinnerö

Kompisen slängde upp en fråga på fb igår om grillmys. På mindre än ett dygn blev vi världens gäng, 27 hundar och ett gäng människor som jag aldrig räknade…  

 Halva grillgänget

Vi samlades vid tolv och tog sen sikte mot en ganska närliggande grillplats. Det var många valpar med så de och deras mattar och hussar stannade och tände upp grillen, medan vi andra tog en extra sväng. Nästan alla hundar gick lösa och det funkade kanon, oftast sprang de ju med redan bekanta hundar. Inez älskar sånt här å springer gärna runt i flocken-ligger lite framför, lite i mitten å lite bakom, har lite koll! Drömma däremot ogillat ”stöket” och håller sig helst i bakkant och bredvid mig.  

 Tillbaka på grillplatsen bänkade vi oss och väntade på grillen, det samtalades högt och lågt om olika ämnen, allt från lydnadsträning till hur man aktiverar barn och stora lyxhus! Två korvar å mkt prat senare var det dags att gå till bilarna. Tiden föll sig så perfekt att jag kunde hämta upp dotterns som varit på kurs i Linköping hela helgen.

Tyvärr glömde jag min telefon i bilen, så bilderna har jag lånat av Ida Cronebäck.👍🏻 Tack för bilder och initiativ💗

2 thoughts on “Promenad på Tinnerö

  1. Agneta

    Men så roligt det låter!! Lite halvspontant så där.
    Mina hundar skulle inte ha varit så bekväma i en sådan stor hundflock, men korven, naturen och människorna skulle ha varit toppen! 🙂

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Stor flock brukar gå bra, men Drömma vill helst inte vara mitt i smeten, men hon trivs om hon får gå lite bland de sista… Det bästa med flockpromenad är ju att man kan byta lite positioner å passa på att prata med många olika!🙂

      Svara

Kommentera

