Årspremiär 

Det är dags att ta tag i träningen igen efter det långa uppehållet. Idag var det årspremiär för mig på gymmet! Det var sååå länge sen jag var där, nästan så jag var lite pirrig faktiskt. Men så fort man kom in så kände man sig som hemma, trots att det har förändrats lite!  

 Jag började med 10 minuters lätt crosstrainer uppvärming å känna på hur det gick med knät, men mitt knä var inte helt förtjust i det, så jag jag gick över till att cykla istället. Åh herregud vad ont i baken jag fick, stenhård sadel (eller för benig rumpa). Efter 20 minuters trampande på lätt nivå var jag nöjd, å baken kändes som efter tre timmar i en kyrkbänk, ajaj… 

 Den här stunden måste förevigas😝

Jag körde några maskiner, bl a sittande rodd och abdominal crunch, en del var lätta och jag kunde göra måååånga reod, andra hade bra vikt å jag orkade 5-6 reps.

Efter maskinerna gick jag bort till mattan å körde min sjukgymnastik. Kompisen dök upp å sa hej, vi lyckades inte tajma våra tider riktigt idag, men nästa vecka borde vi få en träning ihop👍🏻 

Nöjd med passet begav jag mig hemåt, nu återstår några sjukgymnast övningar hemma och sen är det bara att bara vänta in värken och träningsvärken.

Kommentera

