Mall of Scandinavia

Efter vårt Lets dance besök med hotellboende hade vi ingen brådska hem. Det skulle varit trevligt att strosa runt lite i Stockholm, men vädret inbjöd inte riktigt till det. Vi kollade lite om vi skulle gå på något museum, när maken kom på att vi kunde gå en sväng å kika in det omtalade Mall of Scandinavia. Sagt och gjort, vi ställde in gpsen å begav oss mot Solna. 

Shit vad stort det var… 240 butiker, det verkade aldrig ta slut. Det fanns resturanger, caféer, inredningsbutiker, klädbutiker, sportbutiker…T o m en biograf, men den såg jag aldrig…  Maken hittade en Tesla som stod för beskådning, där var fullt med karlar i olika åldrar å jag valde att stanna utanför å facebooka lite istället.

  

Den stora inomhusfontänen med gångväg under vattenstrålarna imponerade på mig…  

Men det som imponerade allra mest var nog städvagnen. Helt integrerad med övrig inredning i gallerian. Det var rullarna med säckar å sprayflaskan som gjorde mig misstänksam och som avslöjade att det inte var en bänk/typ infodisk eller liknande. Lite coolt va? Eller är det bara jag som är yrkesskadad😉

 

På vägen hem hamnade vi på Ikea i Kungens kurva å lyckades fynda vardagsrumsbord som vi letat efter sen november… Det blev lite annat smått å gott oxå, men vi var inte ensamma så man blev rätt trött i huvudet. Till slut åkte vi hemåt och jag längtade efter stt få ta ut hundarna på promenad å få lite friskluft.

Kommentera

