En vinglig å ynklig stackare

Drömma har haft det jobbigt med hormoner. Löpen har varit tuffa och tagit på krafterna, hon brukar inte ens vilja gå på promenader. Inte nog med det, nej, även en kraftig skendräktighet har gjort både hennes och vårt liv till en pina, stackars Inez har blivit utskälld utan anledning och Drömma har haft det allmänt jobbigt. Sist fick hon ett ep-anfall som jag tror var direkt kopplat till stressen hon bygger upp under skendräktigheten. Så nu tog jag tag i saken och bokade tid för kastrering. 

 

Igår var det dags. Eftersom Drömma är lite stressig av sig gjorde veterinären det bästa av situation, jag satt med henne under tiden det lugnande verkade å sen hämtade jag henne nästan direkt efter operationen. Det var ingen kartig hund jag hade i snöret, men nu har hon piggat på sig.👍🏻   

Drömma å jag campade i vardagsrummet i natt. Hon är ju som en liten bergsget å ska hoppa upp på allt å det är väl inte det bästa att göra efter en bukoperation, så jag sover hos henne ett par dagar så hon håller sig lugn.

  

Kommentera

