Klämdag

Klämdag för mig, betyder nästan alltid jobb. Inte för att jag måste utan för att jag tycker det är rätt lugnt och skönt på jobbet dessa dagar. Typ halva (kanske ännu mindre) kundstyrkan är ledig så kunderna som är på plats får mer uppmärksamhet och jag kan utan stress göra det där lilla extra för dem. 

Eftersom det var röd dag igår och en helg på ingång, sov vi på landet. Maken skulle golfa så han hade paxat bilen, alltså fick jag snällt cykla. (Oftast brukar maken låta mig ha bilen, men idag var det alltså hans tur…)


Lite tveksam på vilken väg som faktiskt var bäst cyklade 🚴🏻jag iväg halv sex och tänkte bestämma väg under resans gång. Det var en lite kylig, men helt underbar morgon. Åtta km på 27 minuter är jag nöjd med. Jag försökte ta det försiktigt med knät, men jag får lixom nån tävlingskänsla i mig å trampar på som sjutton för att sen nyfiket kolla tiden när jag är framme. Jag råkade överbelasta knät, men flera timmar senare känns det rätt okej.👍🏻Det var riktigt mysigt att cykla på stans tomma gator och mötas av en vacker vårmorgon.

Kommentera

