Kosläpp

Hastigt bestämde vi oss för att åka på kosläpp idag. Sänkdalensgård hade sitt kosläpp idag och jag tycker det är både trevligt och roligt att se när det spritter i kossornas ben. 

Det tittas, springs, stångas, bockas och sparkas bakut, de ser så lyckliga ut.Det här var mitt första kosläpp på Sänkdalen, jag har varit där tidigare, men då var det Östgötadagarna och korna hade gått ute hela sommaren.
Givetvis passade vi på att kika runt bland försäljningen de och grannarna erbjöd, men vi nöjde oss med att köpa glass. Årets nya smaker var polka och fläderlimesorbert så det smakade vi såklart. Jag tog även en kula av smaken skogsglänta (hallon, blåbär, lingon), den är verkligen god.😍


Trots att det är så mkt folk så kände jag inte en kotte. Kanske hör jag till ”fel” generation för att åka på sånt här… Jag har ju varken småbarn eller barnbarn. Men vad gör det, jag hade trevligt och till Sänkdalen åker jag gärna igen.

Kommentera

