Orkade inte

⚠️Varning för tråkigt inlägg⚠️

Igår var planen att jag skulle träna på gymmet, men planen sprack…

Redan på morgonen kände jag mig svag. Trots att det bara är plant eller nerförsbacke så var det jobbigt! Kände mig trött och orkeslös. Jobbet gick rätt okej, men jag har besvärats av halsbränna eller par dagar nu, så nån slags oro finns kanske där och jag gissar att det är den i kombination med pollen som jag blir trött av.

Efter ett ärende hos en kompis åkte jag till landet en sväng. Tanken var att jag skulle ligga å vila på gräset, men det var så kalla vindar att jag frös… Kändes inte inbjudande att släpa ut nåt att ligga på…

Drömma ville inte åka hem, så vi stannade en stund till. Hundarna busade och jag satt i gräset, orkade inte ens gå upp till bordet..


Väl hemma kände jag sån trötthet att jag gick och vilade medan snälla maken fixar middag. All heder åt honom som ställer upp i vått och torrt utan knussel. Med lite mat i magen var jag piggare. Klockan åtta orkade jag t o m min sjukgymnastik och lite yoga, men det tog mig fem😳 timmar innan det tåget kom! Sen kändes allt bättre.  

Idag när jag vaknade hade jag ont i hela kroppen, det kändes som jag blivit överkörd av tåget, kanske är det träningsvärk, men det är lixom inte den vanliga ”behagliga” träningsvärken. Nu flera timmar senare har kroppen kommit igång, men det är fortfarande lite stel å besvärligt att röra sig och jag är fortfarande seg… 😕

Kommentera

