Hästtjej för en dag

Jag drog på mig stövlar och blev hästtjej.

Dottern skulle tävla och behövde hjälp att bada hästarna, jag blev tillfrågad om att hjälpa till och eftersom jag kände mig stark, mår skapligt bra så sade jag ja. 

Erkänner att jag saknar hästarna, men varit lite negativt inställd till dem, jag har haft svårt att känna mig hemma i det här stallet. Det blir bättre, men jag vill lixom gärna veta hur saker å ring funkar innan jag ger mig in i ”leken”.

Det kändes så bra att vara där och pyssla att jag känner att jag kanske ska försöka vara mer aktiv. Takterna sitter i, det är überlänge sen jag gjorde en inbakad fläta på en häst, ändå blev de helt okej! Men att ta på mig att fixa knoppar imorgon törs jag inte. Det måste jag träna på!

Kommentera

