Tekniken ska bara fungera

De ska bara funka, telefonerna, bilarna och datorerna. Man blir ju helt ställd när det börjar krångla.

Imorse var det mobilen som fick fnatt å tyckte att den behövde semester. 

För några dagar sen fick jag upp nån notis om att sim-kortet inte funkade. Men då fort jag tryckt ok så var allt som vanligt! Jag lade inte mer tid på det.

Men nu, bah, död…. Jag startade om, flera gånger, pluggade i och ur flygplansläge osv, inget hjälpte. Eftersom jag slarvat med med backup så vågade jag mig inte på att göra nån systemåterställning. Men backupen är gjord nu och jag plockade ut sim-kortet och vips så funkar allt igen. Tänk att nåt så litet å lätt blir så stort! Man är ganska sårbar i såna här lägen!

Så jag har lärt mig min läxa, kör backup så kan du prova dig fram å få igång ditt liv igen!😎

Kommentera

