Tripp till Vånga

Lilla mamma å jag hade chaufför (övningskörande dotter) och färden gick till Jogestorps trädgård. Vi var där förra året och gillade det annorlunda utbudet. Hittade bla en Moss phlox med vacker färg, scarlett flame tror jag den hette, men tyvärr fanns den inte iår. Jag hade behövt komplettera lite eftersom jag vad för snål sist…

Lite perenner å en del sommarblommor fick följa med hem. Jag var gjorde två planteringar å satt ner perennerna på de utvalda ställena. Men hur fint det än blev så glömde jag fota… Jaja. I höst ska jag iaf köpa mer allium. De gillade jag mkt!

Kommentera

