Provar ny träningsform

Mitt knä är lite gnälligt nu för tiden. Sjukgymnasten rekommenderar hemmaövningar med stabiliseringsövningar, mkt promenader och gärna cykling. Cykling går sådär, jag har svårt med knät i uppförsbackar. Dock cyklar jag till och från jobbet varje dag, ca 8-8 km per dag. Springa bör jag undvika enligt sjukgymnasten, men fick springa agility å sånt så länge knät sa okej. Mina planer att starta upp löpträning gick väl typ i kras innan jag hann börja med dem. Typiskt, när man gått å blivit sugen på det.😕

Så därför så provar jag en ny motionsform. Nordic Skate, en slags inlinesrullskida (med broms). Makens jobbarkompis är snäll och lånar ut ett par till mig så jag kan prova och se vad knät tycker. 

Idag körde jag för andra gången! Det gick riktigt bra, men jag vågar inte trycka på, jag har märkt att balansen i onda knät inte är så bra, så jag kommer i obalans när jag skejtar. Det är sjukt jobbigt och efter bara 20 minuter så dryper jag i svett, men samtidigt då tränar du hela kroppen och kommer åt flera olika muskelgrupper samtidigt som kan tränar upp flåset!

Maxpuls

Kommentera

