SM i Norrköping

Det är kul när det händer saker i stan och mycket är det dessutom gratis och är man lite nyfiken så är det bara tacka å ta emot! SM i Norrköping får man bara inte missa! Spännande att få kika på lite nya grenar!


Många ”nya” sporter att titta på, vissa visste jag inte ens om… Att åka jetski vet man ju om att man kan göra, men att det var en idrottsgren visste jag inte. 47 olika sporter är representerade på årets SM, jag har lyckats titta på 8 av dem än så länge. Kanotpolo, beachvattenpolo och standuppaddleboard, eller rollerderby var något jag inte heller riktigt vad det var! Frisbeegolf är man ju medveten om, Norrköping anordnade t o m VM en eller två gånger. Men radiostyrd bilsport visste jag inte ens att det var en idrott! Alltid lär man sig något nytt!

Det har dessutom varit välordnat med kringaktiviter, bl a Bolibompa Draken på Tyska Torget och andra barnaktiviteter både där och inStrömsparken. Mycket prova på för barn! Uppträdande på kvällarna, bla Norlie & KKV och Miriam Bryant. 

Kommentera

