Dagen efter…

Efter en trevlig 50-års fest kom vi hem på morgonkvisten. Dagen efter, alltså idag, söndag finns inget planerat och vi skulle sova länge, trodde jag…

Hundarna väckte mig 6:20 och var hungriga, jag gav dem lite mat och kröp ner i sängen igen… Men kunde inte somna om. Klockan sju gav jag upp, varför ligga här å vrida sig. Hundarna fick sin morgonpromenad och jag blev ännu piggare. 

Jag småpratade med dottern som skulle vara funktionär på hästtävling innan jag slängde mig i soffan å började kolla på serier… Frukosten är intagen och Nyhetsmorgon står på, men jag börjar bli rastlös. Kanske jag ska väcka hundarna, som givetvis lätt somnade om och gå en långpromenad?!

Kommentera

