Göra plats

Jag har alltid haft för vana att hamstra saker, ibland blir det lite väl mycket bra att ha saker… För en tid sen började jag följa ett instagram konto-minimalisterna   som ger massa bra tips. Jag har rensat linneskåpet och en del i köksskåp (inte alla ännu) och skafferi, rannsakat mig själv-behöver vi verkligen det här… Kläder brukar jag rensa då och då, men har svårt att göra mig av med plagg. 👚👖👟

👀Idag stod jag och tittade in i min ena garderob, den med diverse kläder, bland annat träningskläder och hundkläder. Hur många såna plagg behöver man egentligen?! Helt seriöst! 

Där finns minst-tre hundbyxor och säkert fem hund t-shirts, minst… plus några tröjor och jackor av olika tjocklek och modell. När använde jag t ex hundvästen senast?! Typ två, tre år sen… om det inte var ännu längre🙄

Det är så svårt att göra sig av med saker, trots att de inte lämnat sin plats på vääääldigt länge. Men det är klart. I ett halvt liv har jag ju levt för att samla och spara, människan har det som naturligt beteende. Ifall att lixom! Och nu ska man helt plötsligt rensa ut, det är svårt! Men man mår bra när det är gjort, man blir nästan lite stolt😃👍🏻

4 thoughts on “Göra plats

  1. Agneta

    Vi har rensat massor här hemma på slutet! Bara linneskåpen t.ex. Hur många underlakan, påslakan, diskhanddukar och annat behöver man egentligen?? Vi är ju bara två personer i hushållet och har inte ens en 90 säng någonstans. Varför har vi då sparat en hel hylla med enbart lakan till 90 sängar? Galet! 😀

    Svara
  2. Åsa och toktassarna

    Jag har ju de senaste åren flyttat från en trean till en etta och därmed rensat massor. Garderoben är väl lite av ett sorgebarn sen jag började sy egna kläder men länge hade jag regeln en in tre ut. Då var det snyggt! Men ja, jag försöker tänka ett varv extra. Har dock svårt att låta bli att köpa skor och jackor…

    Svara

Kommentera

