Så blev det HtM och Freestyle 

När Drömma blev sjuk och fick diagnosen EP skulle jag lugna mig med agilityn tills bo såg att medicinen funkade, men vi behövde göra något. Det blev en freestyle-kurs. 

Jag hade (har) inga funderingar på att lägga av med agilityn, men med Drömma trivs jag inte med att träna rallylydnad eller lydnad, det känns helt enkelt inte rätt… 

Men HtM och freestyle däremot känns bra, dessutom är det ganska lätt att detaljträna och bygga program hemma. Det som behövs är penna, papper och lite fantasi och så musik förstås!

Vårt HtM program är i grunden mitt första freestyleprogram, men med tiden utvecklades det till ett HtM-program, låten ”köra fort som fan” med Ronny & Ragge kom jag på av en slump.

En dag fick jag för mig att kolla tävlingar och så helt plötsligt var jag anmäld! Det var dags att börja träna på riktigt!

One thought on “Så blev det HtM och Freestyle 

Kommentera

