Vi är på gång

I lördags for vi iväg till Kinnared för att tävla lite agility. Två hopplopp och ett agility. Jag samåkte med klubbkompisen, skönt att slippa åka själv så pass långt. De senaste tävlingarna har varit i ridhus och jag har slappnat av lite för mycket, inte jobbat tillräckligt. Drömma anser (med all rätt) att då kan hon oxå lajja runt å allt blir katastrof.

Den här gången var jag fast besluten att jobba och det verkade Drömma också vara. Vi träffade Emelie och Lille Bengt där och några andra rasfränder, sånt är alltid kul. Emelie och jag peppade och hejade på varandra och hade jätteroligt. Träffade även träningskamrater från grannklubben och hade jäkligt kul med dem. Men jag gjorde aldrig nån moonwalk över startlinjen som vi pratade om (istället stod jag på nästsista hindret och tappade banan) men nu har jag köpt koffeintabletter för att motverka det att det händer fler gånger. Jag glömmer lixom dricka kaffe när jag är iväg och min kropp är ju van vid att få en viss mängd…

Drömma och jag kom runt alla tre loppen, en nolla och två femmor. Ibland kan man ju undra varför man gör ett byte och glömmer fånga upp hunden och därmed får fem fel istället för ett felfritt lopp och pinne, för det hade vi fått, tiden var jäkligt bra. Men nu ska jag träna bakombyten och öka min medvetenhet om var Drömma är och hur snabb jag måste vara. Men vi hade jäkligt roligt och allt kändes så flytigt och lätt, missarna är lite retliga, men jag är faktiskt nöjd över loppen ändå. Nu fick jag bekräftelse på att vi kan köra jäkligt fina lopp OCH att kontaktfälten faktiskt börjar sitta 🙂

Nu blir det att planera fler tävlingar och se till att ta de där jäkla agilitypinnarna som vi haft stolpe ut på en hel säsong, i år är vårt år!!!

 

 

2 thoughts on “Vi är på gång

Kommentera

