Vårrensning

Jag följer ett instagramkonto (och blogg) där det skrivs om en minimalistisk livsstil och deras tankar kring det! Efter att ha inspirerats av kontot så försöker jag sträva efter att leva lite mer minimalistiskt. Jag, som är en samlare av rang har svårt att rensa ut saker, men det blir lättare och lättare för varje gång.

Fru minimalist sa till mig att låta det ta tid! Den livsstil man haft och det man samlat på sig under flera år tar tid att rensa ut. Det är inget man gör/lär sig på ett kick!

Är du en samlare? Vad har du rensat ut den senaste tiden?

Eftersom minimalism är ett nytt tänk hos mig så behöver jag ofta rensa både två och tre gånger. Under 2017, men främst i april har jag gjort rejäla rensningar. En garderob som slukat en väldig massa saker blev ersatt av en byrå. På så vis var vi tvungna att rensa rejält och fick dessutom ett mycket luftigare rum. Vi har sålt två garderober, lite jackor och västar och dessutom skänkt och kastat en hel del kläder och onödiga saker. Varför i hela friden sparar man toppar med skavanker på?! Kan vara bra att ha lixom…! Eller?

Hundarna fick en egen låda med fack i den nya byrån, på såvis har vi bättre överblick även över deras saker.

2 thoughts on “Vårrensning

  1. semestersol

    Vi rensar här hemma också, inte så att jag vill kalla det minimalism, men det försvinner en massa skräp. Just kläder har en förmåga att ta plats och sparas helt utan anledning. Men när man får iväg lite gamla trasor, så känns det skönt.

    Svara

Kommentera

