Agilitytävling på klubben

Sååå, nu har vi avverkat vårens agilitytävling på klubben. Välbesökt, perfekt väder, glada människor och duktiga hundar! På förmiddagen var jag bara funktionär, men efter lunch var jag både funktionär och tävlande. Det är väl inte de bästa förutsättningarna att tävla, men man vill ju ta chansen när man är på hemmaplan. 

Första loppet var ett hopplopp och Drömma gick som tåget. Bra fart å svängar och allt kändes så lätt. Det visade sig stämma, vi gick nämligen och vann, men det var tight uppe i toppen!

Efter ännu mer funkisjobb och avsaknad av koffeinpåfyllning blev jag oerhört trött. Jag piggnade dock till lite, men hade inte så skarpt fokus… Vilket såklart resulterade i urflippad Drömma och dunderfiasko. Vi klarade iaf hinder 1-2 och halva balansen… å slalom (på andra försöket)! Nåja, jag är nöjd ändå och lite glad över att jag orkade vara funkis hela dagen och att klubbkompisarna frågar om jag är okej med uppgifterna och om jag orkar. Det är uppskattat❤️

Kommentera

