Händelserik lördag

Efter en kortare sovmorgon fick jag skjuts till tåget för resa till Linköping där kompisar skulle plocka upp mig för vidare färd till nästa kompis…
Mkt snack i bilen och med trevligt sällskap gick resan snabbt. Väl på plats var det full fart. Folk överallt, flera ville titta på valpar och tre var där för att hämta hem sina nya familjemedlemmar…

Jag ska inte ha någon valp nu, men har börjat kika runt lite lätt. Den här tiken är intressant trots att jag inte tidigare velat ha en face rase. Av vad jag sett, lämnar hon väldigt trevliga avkommor. Jätteroligt att träffa tiken i verkligheten, henne har jag bara sett på bild under flera år.

Valparna var supertrevliga och det var kul att få träffa deras nya familjer, även om de mest hade fokus på valparna. En av tjejerna tävlade dessutom i HtM så vi hade ju nåt gemensamt förutom rasen.

Vi blev väl utfodrade med både mat och fika och resan hem gick lika snabbt. Jag hade turen att bara behöva vänta fem minuter på Östgötapendeln.

Sen var det raka vägen hem och fixa sig iordning till nästa grej. Tjejkväll i Svärtinge. Vi blev bjuda på italiensk inspirerad plockmat, väldigt gott! Eftersom jag varit igång hela dagen tog jag beslutet att köra och tog därför med mig en flaska alkoholfritt vin. Det kändes bra mycket festligare än att dricka läsk.

2 tankar på “Händelserik lördag

Lämna en kommentar