Nya marker

Idag hade jag svårt att bestämma vart hundarna å jag skulle promenera.

  • Ågelsjön
  • Yxbacken
  • Rödgölen
  • Dvardala

Det blev Sörsjön, eller åtminstone på vägen dit. Vi stannade på lämplig plats och följde Östgötaledens märkning. Skogen verkade fin och varierad, men så plötsligt öppnade det sig och vi hade hamnat i ett kalhygge… Det är nog det tredje eller fjärde kalhygget jag hamnat i sen sommaren… alla våra mysplatser…

Ja ja, det måste väl göras. Vi fortsatte leden en bit till, stigen var rätt okej, men så kom vi till en smärre översvämning och jag verkade inte kunna ta mig över torrskodd så vi vände.

Stigen hade börjat precis vid en grusväg så jag tänkte vi kunde följa den och se om den korsades med Östgötaleden. Det gjorde den, i slutet av vägen fanns som en Stig korsning. Jag tyckte det hade börjat skymma så jag vågade inte följa någon ny stig. Vi vände och gick grusvägen tillbaka.

Vi var ute och traskade i mer än en timme och så hittade vi lite trattisar som jag lagt på tork.

Lämna en kommentar